Nieuwe huisstijl voor Scholtens advocaten & adviseurs
Dat Scholtens Advocaten in de Noordoostpolder en omstreken een gevestigde naam is, dat is een understatement. Al ruim 20 jaar prijkt deze naam op hun gevel in het centrum van Emmeloord, onder de toren. Met de toetreding van Mario Versendaal als partner werd het tijd voor een naamswijziging (toevoeging van ‘& adviseurs’) en een nieuwe huisstijl voor Scholtens advocaten & adviseurs.
Scholtens advocaten & adviseursAl ruim 20 jaar samen scherp
Een logo met een verhaal
Een logo dat door SHERPA wordt ontworpen, moet aan verschillende eisen voldoen. Allereerst moet het een verhaal vertellen, een verhaal dat uniek is voor de opdrachtgever. Bovendien moet het logo passen bij de wensen van de opdrachtgever, aansluiten bij de doelgroep en tegelijkertijd herkenbaar en onderscheidend zijn.
Het verhaal achter het logo
Het verhaal achter het nieuwe logo en de huisstijl van Scholtens Advocaten & Adviseurs is veelzeggend. Het benadrukt de dualiteit die zowel zichtbaar is in de doelgroepen (mannen/vrouwen, zakelijk/particulier) als in de werkzaamheden (adviseren/procederen). Daarnaast is het ontwerp rijk aan symboliek: in het grote geheel zie je de “S” en in de details tweemaal de “a”, de ‘initialen’ van de bedrijfsnaam. Samen vormen deze elementen een grote knoop die ontward wordt, wat symbool staat voor de problemen die door de advocaten en juristen worden opgelost.
Kleurgebruik
Verder is de kleurkeuze veelbetekenend. Het blauw en groen verwijzen naar de geschiedenis van Scholtens Advocaten & Adviseurs, terwijl goud symbool staat voor kwaliteit en vertrouwen.
Ons nieuwe logo is herkenbaar en onderscheidend. Een fris logo met een knipoog naar het verleden en ons werkgebied.
— Mario Versendaal
Uitrol van de nieuwe huisstijl
Een logo alleen is niet voldoende. Daarom is er een uitgebreid huisstijlhandboek ontwikkeld. Dit handboek bevat alle do’s en don’ts rondom het gebruik van het logo. Zo staan hierin de gebruikte lettertypen, de specifieke kleurnummers, het vormgebruik en diverse voorbeelden van huisstijldragers. Denk hierbij aan briefpapier, visitekaartjes, flyers en rolbanners.
Onmisbaar hulpmiddel
Met dit huisstijlhandboek in de hand wordt het eenvoudig om de huisstijl de komende jaren op een consistente en professionele manier toe te passen. Het is een onmisbaar hulpmiddel voor een uniforme uitstraling.
Voor ál je juridische vragen hoef je maar een naam te onthouden:Scholtens advocaten & adviseurs
Testimonial
Eens in de zoveel tijd is het zover. Je bent toe aan een nieuwe huisstijl. Maar waar begin je dan?
We hebben ons laten adviseren door Jeroen Vels. Je kunt maar een keer een goede eerste indruk maken, het moet dus direct goed zijn. Als een echte Sherpa heeft Jeroen ons bij de hand genomen en het resultaat mag er zijn. Een echt topontwerp dat past bij de kernwaarden van ons kantoor.
Jeroen heeft ons voorzien van ontwerpen voor een herkenbaar en onderschiedend basislogo met diverse varianten. Een fris logo met een knipoog naar het verleden en ons werkgebied. Een logo dat staat voor wie wij zijn en wat wij doen.
Maar daar is het niet bij gebleven. Bij een huisstijl hoor ook een lettertype en bij ons zelfs twee verschillende voor de verschillende media die wij gebruiken. En om te borgen dat in de toekomst onze huisstijl juist, uniform en consequent gebruikt gaat worden is alles vastgelegd in een overzichtelijk huisstijlhandboek.
Voor het uitrollen van onze huisstijl heeft Jeroen veel ontwerpen gemaakt en geleverd. Denk aan briefpapier, factuurpapier, sjablonen, verschillende brochures, pennen, klablokjes groot en klein, vlaggen, rugbinders, mapjes, rolbanners en ga zo maar door. We zijn volledig ontzorgd. Zelfs de plaatsing van nieuwe reclameborden op onze rotonde en langs de velden van Flevoboys is door Jeroen geregeld.
Een Sherpa is een betrouwbare, harde werker die als gids en sjouwer zijn klant helpt bij het bereiken van zijn doel. Jeroen is in alle opzichten geslaagd als Sherpa en ik beveel hem dan ook van harte aan!
Mario Versendaal
Scholtens advocaten & adviseurs